litterär vecka

Hur gick det då med min första lässemestervecka? Sådär faktiskt. Jag läste ut 3 böcker, Grandavägen 7, Jag väntar under mossan och Cannie Möllers Draksystrar. Den sista är egentligen en recensionsbok, så det vette sjutton om det räknas som semesterläsning. Efter att jag läst klart Vígdis struntade jag i högen på byrån och bestämde mig för att läsa om Jane Eyre i stället.


Jag har däremot höga förväntningar på den här veckan, som börjat fint med en författarkväll med Marie Hermanson på biblioteket, där hon pratade om sitt författarskap i allmänhet och boken Himmelsdalen i synnerhet. I morgon ska jag iväg till Kafé Rotundan för att byta böcker och på onsdag blir det bokhyllestädning. Något som numera är ett heldagsprojekt. Resor och bokhandelsbesök kommer också att ingå.

Marie Hermanson läser ur sin roman Himmelsdalen på biblioteket i Halmstad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0