bokrapport april

Är det vårvädret som gör att jag tappar läsfart? I april tillbringade jag nog fler lördagar på balkongen, påtande med plantor och frön, än i läshörnan i soffan. Totalt blev det trots allt tio böcker.

Fritiof Nilsson Piraten - Bock i örtagård
Ally Condie - Matchad
Agnès Desarthe - Ät mig
Kristoffer Leandoer & Åsa Ekström - Namnsdagsflickan
Cassandra Clarke - Clockwork Angel
Stephen King - Magker och glas (ljudbok)
Moa Herngren - Jag skulle aldrig ljuga för dig
Lauren Kate - Fallen (ljudbok)
Sanna Tahvanainen - Jag vill behålla precis allting
Sofia Malmberg - Elin under havet

Bäst i april: Eftersom jag verkar vara inne i ett viktorianskt skov just nu fatstande jag verkligen för Clockwork Angel. Ser fram emot del två. Också Stpehen Kings serie Det mörka tornet fortsätter att hålla hög kvalité.

Sämst i april: Fallen. Aldrig mer änglaromantik! Läste Becca Fitzpatricks Fallen ängel för ett par år sen och tyckte då att den var det värsta skit jag läst på länge. Men den här är värre...

Antal fackböcker: 0. Hann inte med någon den här månaden. Betyder det att jag måste läsa två i maj?


Kommentarer
Postat av: Maria

Elin under havet är jag väldigt nyfiken på. Vad tyckte du om den?

2012-05-03 @ 13:43:30
URL: http://tystnad.net
Postat av: Gothique

Ganska otäck och skrämmande, men samtidigt väldigt uttrycksfull. Det är nästan ingen text alls, allt gestaltas genom bilderna.

2012-05-03 @ 21:44:36
URL: http://gothique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0