bokrapport september

Första höstmånaden är över, och höst innebär för min del alltid en massa recensions- och bokcirkelböcker. Jag fick till och med med en fackbok den här gången. Den Nordiska läsutmaningen är avslutad, men en ny är på gång. Mer om den senare. Det här är i alla fall vad jag har läst.

 

Knut Hamsun – Svält

Katrine Kielos – Det enda könet

Cornelia Funke – Reckless – Levande skuggor

Linda Olsson – Det goda inom dig

Emmy Abrahamson – Only väg is upp

Farahad Zama – Mr Alis äktenskapsbyrå

Melina Marchetta – Jellicoe Road

Pia Juul – Mitt förfärliga ansikte

Johanna Lindbäck – Som om jag frågat

 


Bäst i september: Jag älskar Cornelia Funke, så är det bara. Och hennes nya Reckless-bok är till och med bättre än den första.

 

Sämst i september: Jag vet inte riktigt om något var direkt dåligt, men jag blev inte särskilt imponerad av Linda Olssons Det goda inom dig. Hade väl hoppats på en mer komplex roman än jag fick

 

Månadens fackbok: Fantastiska Det enda könet av Katrine Kielos. Det är inte många som kan få mig intresserad av att läsa en bok om ekonomi, men Kielos lyckas. Jag blir både förfärad, intresserad och väldigt mycket klokare av att läsa hennes böcker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0