min bokmässa i bilder

Eftersom jag är för trött för att orka skriva en massa kör jag en bildkavalkad från min mässhelg.
Here we go ...
 
Kom i stämning på tåget till Götenorg med hjälp av DN Boklördag och en stor kopp te.
 
 
Efter att ha vimsat runt på mässgolvet ett tag begav jag mig till Finlandsmontern för att lyssna på Maria Turtschaninoff och Kaj Korkea-aho som pratade om fantastiska element i litteraturen.
 
 
Efter det blev det ett gäng nordiska damer på Biblioteksscenen, bland annat Hanne Örstavik och Pia Juul som jag båda läst i den Nordiska läsutmaningen. Kunde därefter konstatera två saker, att Hanne Örstavik är jävligt snygg, och att jag, till skillnad från resten av Sveriges befolkning, har mycket lättare för danska än för norska.
 
Hanne Örstavik
 
Pia Juul
 
Amanda Hellberg pratar om nordiska oknytt och om sin ungdomsroman Jag väntar under mossan.
 
 
 
Emmy Abrarahamson pratar om sin nya bok Only väg is upp en stund senare på samma scen.
 
 
Hade egentligen inte tänkt köpa nåt på lördagen, men kunde inte motstå Nene Ormes nya Särskild, så innan jag lämnade mässan blev det lite shopping. Begav mig sen till min lånade lägenhet för lite välbehövlig vila, mat och läsning. Och rödvin, förstås ...
 
Min lördagskväll
 
På söndagen var det förstås dags igen. Kom till mässan vid tiotiden och seglade glatt förbi köerna med mina förköpta biljetter. Lyssnade på lite samtal om bokcirklar i allmänhet och Bokcirklar.se i synnerhet, innan jag drog till G4 för att lyssna på den här tämligen välkända författarduon.
 
Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren
 
Egentligen hade jag tänkt lyssna på Nina Björk härnäst, men upptäckte att det fanns ett annat seminarium som lockade minst lika  mycket, nämligen ett om kvinnliga skräckförfattare, med Amanda Hellberg, Jenny Milewski och Johanna Koljonen. Och i grund och botten är jag ju en nörd, så dit gick jag. Det var mycket intressant och trevligt.
 
 
På det hela taget blev det en ganska nördig mässa. Tredje och sista seminariet för söndagen blev Fantasy och frihet med Ola Wikander, Erik Granström och Lotta Olsson. Ser särskilt fram emot att läsa Wikanders bok, som ligger här på hyllan och väntar.
 
 
Coola Birgitta Stenberg fick avsluta mässan för min del. Själv hoppas jag också ha en massa bokprojekt på gång när jag blir 80.
 
 
Det här var vad jag fick med mig hem. Lotta Lundberg och Victoria Benedictsson fick jag gratis i Hotel Gästis monter på söndagseftermiddagen. Mycker generöst. Glashuset byte jag till mig på Stora bokbytardagens bord. Dark Matter införskaffades i The English Bookshop efter tips från Jenny Milewski. Ska tydigen vara en riktigt läskig sak. Och så två böcker från underbara Sekwa, som inte bara har fantastiska mässpriser, utan också extremt trevlig och kunnig monterpersonal.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0