höst ljuva höst

Sommaren har knappt hunnit börja och här sitter jag och längtar redan efter hösten. Detta kan bero på att jag i förra veckan fick både Bok & Biblioteksmässans seminarieprogram och Svensk bokhandels höstkatalog i händerna. Efter att ha bläddrat igenom båda ett par gånger kan jag bara konstatera att det ser ut att bli en riktigt skön litteraturhöst. Som recensent får man ju skriva önskelista över de böcker man vill recensera och min lista blev...väldigt lång. Det räcker liksom inte med att gamla favoriter som Inger Edelfeldt, Christine Falkenland, Carina Rydberg, Sofi Oksanen och Bruno K. Öijer kommer med nya böcker i höst, det finns en hel drös debutanter också vilka alla verkar hur spännande som helst. För att inte tala om alla ungdomsböcker som jag vill läsa.
På Bokmässan finns det massor med seminarier som jag vill gå på, men seminariekorten är ju så hiskligt dyra nu när man inte är student längre. Fast jag har en plan B, jag hoppas på den. Man ska ju utnyttja sina kontakter har jag hört.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0