bokrapport juli

Festival, bröllop (nej, inte mitt eget) och mer jobb än vanligt har gjort det här till en ojämn läsmånad. Den började långsamt men tog sig mot slutet, inte minst för att jag tryckte i mig 665 sidor Cornelia Funke på rekordtid.

Albert Sánchez Piñol - Kall hud
Lotta Lundberg - Låta sig hända
Delphine de Vigan - No och jag
Katja Timgren - Ingenting har hänt
Erica Jong - Rädd att flyga (omläsning)
Cornelia Funke - Bläckmagi

Ljudböcker
Stieg Larsson - Flickan som lekte med elden

Bäst i juli: Bläckmagi! Jag har blivit fullkomligt tokig i de här böckerna. Läste ut Bläckmagi klockan halv två på natten till fredag och svor högt över det faktum att det inte finns några nattöppna bibliotek eller bokhandlar. Så jag fick helt enkelt rusa ner till Bokia på fredagen för att införskaffa fortsättningen, Bläckdöd. För jag måste ju bara veta hur det går! Funke klår både Rowling och Meyer med hästlängder, om ni frågar mig.

Sämst i juli:

Nej, kan faktiskt inte hitta något riktigt bottennapp den här månaden. Till och med Stieg Larsson lyckades imponera lite på mig. Han är visserligen ingen vidare stilist och gestaltningen är sådär, men han är riktigt schyst på att väva ihop spännande berättelser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0