fina fynd

Mitt favoritloppis Byring & Bråte hade säsongspremiär i går och jag gjorde tre fina fynd: Monika Fagerholms Diva, Jessica Kolterjahns Ut ur skuggan samt Victoria Benedictssons Pengar. Efteråt hade min sambo ett ärende till biblioteket (ja, faktiskt! fast det hade inget med böcker att göra...) och medan jag strosade runt föll min blick på Död tills mörkret faller av Charlaine Harris, det vill säga den svenska översättningen av Dead Until Dark. Nu hade jag egentligen inte tänkt läsa Sookie Stackhouse-böckerna på svenska, men eftersom jag fortfarande är osäker på om jag vill köpa dem eller inte så tänkte jag att det kanske är lika bra att pröva gratis först. Om jag gillar den är det ju bara att köpa och fortsätta att läsa på engelska. Och om jag inte tycker om den har jag inte förlorat något. Så Död tills mörkret faller fick följa med mig hem, trots att jag egentligen inte skulle låna något. Men ni vet ju hur bra det där brukar funka...



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har läst väldigt dåliga saker om Dead until dark-översättningen, fast jag kommer inte ihåg var.

2009-08-30 @ 16:04:36
URL: http://www.vildvittra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0