bokrapport februari

Februari har i mångt och mycket varit en skitmånad för min del, inte minst med tanke på att min stackars katt fick tillbringa fler dagar på djursjukhuset än hemma under de gångna fyra veckorna. Något som hade klart negativ inverkan på mitt läsande. Men tack vare en del korta ungdomsböcker, som jag helt enkelt var tvungen att läsa vare sig jag ville eller ej eftersom jag hade i uppdrag att recensera dem, ser statistiken inte helt hopplös ut. Det här är vad jag hann med:

Siri Hustvedt - Vad jag älskade
Charlaine Harris - Club Dead
Maja-Maria Henriksson - Jag finns
Katarina Kieri & Per Nilsson - I det här trädet
Neil Gaiman - The Absolute Sandman vol. IIII
Katarina Kieri - Majas morsas kompis sambo
Bodil Malmsten - För att lämna röstmeddelande, tryck stjärna

Ljudbok
Stephanie Meyer - The Host


Bäst i februari: Att katten fick komma hem till slut, förstås. Men vad gäller böcker, så hamnar Siri och Neil på delad förstaplats.

Sämst i februari: Var ska jag börja? Men böcker var det ju... Bodil Malmsten som inte riktigt lyckades leva upp till förväntningarna, även om boken tog sig rejält mot slutet. Och The Host som var mycket, mycket för lång för att passa som ljudbok. Men själva idén är rätt intressant. Meyer har om inte annat en väldigt kul fantasi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0