nu är det fritt fram

Jodå, visst hade Tomten med sig böcker den här julen också. Tre stycken närmare bestämt, samt ett presentkort på Adlibris, som kommer väl till pass nu när mitt köpstopp har upphört. Jag kan stolt meddela att jag sen augusti bara köpt två nya böcker (på bokmässan, off course, att gå där utan att köpa böcker visade sig vara omöjligt). De böcker jag fick var The Fall av Guillermo del Toro och Chuck Hogan, The Passage av Justin Cronin och Kraken av China Miéville. Vad jag ska köpa för presentkortet har jag inte bestämt än, men jag är mycket sugen på Beate Grimsruds En dåre fri. Dessutom misstänker jag att det finns ännu några hårda paket att vänta framåt trettonhelgen då jag beger mig ner till Skåne för att hälsa på mina föräldrar.

 

Även mitt lånestopp på böcker upphörde i och med nyår och det enda undantaget från det var böcker som jag behövde till bokcirklarna samt ljudböcker. Något jag faktiskt lyckats hålla, även om det kliade grymt mycket i fingrarna emellanåt. När som helst nu kommer jag att rusa till närmsta öppna bibliotek och låna på mig en jättestapel.

 

Men trots att jag i så stor utsträckning undvikigt att skaffa nya böcker har jag tyvärr inte hunnit läsa lika många av mina egna som jag hoppats på. orsaken heter recensionsböcker, vilket det varit gott om i höst. I stort sett hela september och oktober ägnades åt recensionsböcker. Och november och december upptogs som bekant av två tegelstenar som krävde en hel del tid vardera.

 

Totalt har jag ändå hunnit med 107 böcker det här året, ljudböcker och recensionsböcker inräknade. Det är fem fler än förra året men åtta färre än 2008.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0