bokrapport maj

Maj blev en riktigt bra läsmånad, trots att jag känt mig lite splittrad, både vad gäller skrivandet och läsandet. Jag antar att det är därför det blev en hel del korta böcker eftersom det verkade vara det enda sättet att bli färdig med något.

 

Nicole Krauss – The History of Love

Jenny Downham – Innan jag dör (omläsning)

Beate Grimsrud – Jag smyger förbi en yxa

Maria Ernestam – Caipirinha med Döden (ljudbok)

Veronika Malmgren – Gracie

Suzanne Collins – Revolt

Kristian Lundberg – Yarden (ljudbok)

Helle Helle – Föreställningen om ett okomplicerat liv med en man

Alice Sebold – Flickan från ovan (ljubok)

Elsie Johansson – Sin ensamma kropp (omläsning)

Liv Strömquist – Prins Charles känsla

Patti Smith – Oskuldens tecken

 

Bäst i maj: Fick genom bokcirkeln möjlighet att fördjupa min bekantskap med Beate Grimsrud och blev inte besviken. Och Nicole Krauss andra bok funkade betydligt bättre på mig än hennes första.

 

Sämst i maj: Flickan från ovan är tydligen en omåttligt populär bok som älskats av många, men själv känner jag mig tämligen ljummen inför den. Stort minus för det otroligt klyschiga och sentimentala slutet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0