strindberg och jag del 2

 

Nu har jag satt i gång med Strindbergutmaningen som Ord och inga visor utlyst, och helt otippat är det novellsamlingen Giftas som blev först ut. Som ljudbok dessutom Egentligen hade jag ju tänkt börja med Hemsöborna eftersom vi läser den i en bokcirkel. Men så behövde jag en ljudbok och där, i bibliotekets fina Mediejukebox , fanns Giftas. Så varför inte?

 

Visserligen hade jag redan Giftas som tilltänkt alternativ (ihop med En dåres försvarstal och Inferno), även om jag inte hade tänkt det som ljudbok. Inläsningen är lite svajig och tog ett tag att komma in i, men underhållande är det, även om jag och Strindberg tycker olika om mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0