tematrio - bokliga löften

 

Jag brukar inte ge nyårslöften numera, de blir ändå aldrig uppfyllda. Däremot har jag en del målsättningar för mitt läsande under det kommande året. Vilket råkar vara precis det som Lyrans Tematrio handlar om den här veckan. Berätta alltså om tre löften/målsättningar/planer du har för det kommande läsåret!

 

1. Jag är ju redan mitt uppe i den Nordiska läsutmaningen som Dantes bibliotek håller i. Den räcker fram till september, så mitt första mål är att slutföra den.


2. Sen är det ju mitt vanliga dilemma, det vill säga egna böcker vs. låneböcker. Mitt mål i år är (som vanligt) att läsa mer av det jag redan har i bokhyllorna (vilket är en massa bra) i stället för att låna på biblioteket. Förhoppningsvis innebär det något färre olästa böcker i hyllorna till nästa år.


3. Läsa mer fackböcker. Återigen, jag har massor med intressanta fackböcker stående hemma, men kommer mig aldrig för att läsa dem. Satsar på att läsa åtminstone en fackbok i månaden från och med nu.


Kommentarer
Postat av: Lyrans Noblesser

Jag ska också läsa fackböcker - om litteratur :-)

2012-01-03 @ 17:44:22
URL: http://lyrannobel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0