bokfika

Trots småmulet och duggregn bestämde vi oss ändå för att fika på Kafé Rotundan. Problemet är att de bara har uteservering, om än under tak. Men turligt nog hade de också sköna filtar att låna ut, så insvepta i varsin sådan avnjöt vi våra våfflor och böcker. Det blev riktigt mysigt.

Förutom delikata våffor hade de också bokbytardag. Tyvärr var det få som visat intresse för det, men jag byte trots allt till mig två böcker, Peter Höegs  Den tysta flickan och Helen Humphreys Återsken. Som lässällskap hade jag även Curtis Sittenfelds I en klass för sig.


Sambon var djärv och tog med sig den inbundna upplagan av A Dance With Dragons.


Som sällskap hade vi också ett gäng riktigt kaxiga småfåglar som inte drog sig för att äta ur såväl handen som från bordet. Nästa gång jag går dit ska jag ha med lite solrosfrön åt dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0