bokhyllestädning

Jag försöker ha som vana att städa mina bokhyllor åtminstone två gånger per år. Då tar jag ut alla böcker, torkar av hyllorna och framför allt dammar av böckerna. Ni vet ju alla hur mycket damm böcker samlar ...

Eftersom jag har ganska många böcker vid det här laget har bokhyllestädningen blivit ett heldagsprojekt. Min snälla sambo brukar ställa upp och laga all mat under dagen, så jag kan koncentrera mig helt på böckerna. Det roliga med att ta ut allt man har är att man upptäcker så mycket bra böcker, och en hel del olästa som man nästan glömt att man hade.

Längre fram i kväll plockar jag fram rödvinet och då blir det antagligen också en hel del bläddrande och småläsande från bokhögarna, då jag träffar på gamla favoriter som jag inte umgåtts med på ett tag.


Bokhögarna sträcker ut sig.


Två stycken nystädade och prydliga bokhyllor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0