bokrapport maj
Det känns som om jag tappat lästempot lite, men 11 böcker i maj är ändå väl godkänt, även om en del av dem var tämligen korta ...
Nawal El Saadawi - Den stulna romanen
Stephen King - Vargarna i Calla
Maria Nygren - 100 meter lycka
Ali Shaw - Flickan med glasfötter
Linda Belanner & Fredrik Persson - Du kanske inte vet det, men Döden spelar faktiskt inte handboll
Peter Waterhouse - Blommor
Libba Bray - Rebel Angels
Tahere Mafi - Rör mig inte!
Lotta Lundber - Ön (ljudbok)
Moa Eriksson Sandvberg - Den första flickan skogen möter
Hannele Mikaela Taivassalo - Åh, kom och se här
Bäst i maj: Jag som brukar hävda att jag inte gillar serier finner mig helt uppslukad av både Stephen Kings mörka torn och Libba Brays viktorianska feministiska fantasy.
Sämst i maj: Att jag inte lyckades få med någon fackbok den här månaden heller. Däremot en diktsamling (Blommor).
Nawal El Saadawi - Den stulna romanen
Stephen King - Vargarna i Calla
Maria Nygren - 100 meter lycka
Ali Shaw - Flickan med glasfötter
Linda Belanner & Fredrik Persson - Du kanske inte vet det, men Döden spelar faktiskt inte handboll
Peter Waterhouse - Blommor
Libba Bray - Rebel Angels
Tahere Mafi - Rör mig inte!
Lotta Lundber - Ön (ljudbok)
Moa Eriksson Sandvberg - Den första flickan skogen möter
Hannele Mikaela Taivassalo - Åh, kom och se här
Bäst i maj: Jag som brukar hävda att jag inte gillar serier finner mig helt uppslukad av både Stephen Kings mörka torn och Libba Brays viktorianska feministiska fantasy.
Sämst i maj: Att jag inte lyckades få med någon fackbok den här månaden heller. Däremot en diktsamling (Blommor).
Kommentarer
Trackback