vill ha!

Hur många av er går direkt till bokhyllan när ni besöker någon för första gången? Räck upp en hand. Själv är jag en bibliovoyeur av stora mått. Det spelar ingen roll vilka häftiga inredningsdetaljer eller märkesprylar du har, sånt där är helt lost on me. Det är bara det som finns i bokhyllorna som räknas.

 

Lite mer bisarrt är kanske att jag uppvisar samma beteende när jag råkar läsa hemma hos-reportage om diverse kändisar. Syns det en bokhylla på någon av bilderna så är det den jag ägnar mitt odelade intresse, inte sällan med ett förstoringsglas i högsta hugg.

 

Därför måste jag ju bara älska den här boken!

 

I Unpacking My Library: Writers and Their Books av Leah Price får vi besöka ett flertal författare och framför allt, deras bokhyllor. Det utlovas massor av bilder, intervjuer, boktips, med mera, med mera.

 

Känns lite som att den här boken just klev upp på toppen av min önskelista.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hihi! Känns som att du skriver om mig och mitt beteende... skönt att inte vara ensam om att bete sig på detta sätt!

2012-03-18 @ 13:01:35
URL: http://denvarbra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0