uppladdning inför bokmässan

 

Man vet att man haft fullt upp med annat när man plötsligt vaknar till, blinkar förvånat mot omgivningen och inser att det är bokmässa nästa helg. Alltså var jag tvungen att omedelbart logga in på mässplaneraren och sätta ihop ett schema för helgen. Ser inga av mina absoluta favoritförfattare bland evenemangen i år (förra året åkte jag till mässan på fredagen enbart för att se/höra Cornelia Funke …), men det blir nog en hel del intressant ändå. Mycket fantasy och skräck, samt nordisk litteratur förstås. Planerar bland annat att lyssna på Mats Standberg och Sara Bergmark Elfgren, Maria Turtschaninoff, Hanne Örstavik, Amanda Hellberg, Johan Theorin, Nina Björk, Katarina Kieri, Ola Wikander och Birgitta Stenberg. Så jag tror jag kommer att ha sysselsättning så det räcker.

 

Som vanligt kommer jag att vara sämst på mingel och bloggträffar, men duktig på att springa runt på monterprogram. Jag går rätt mycket in i min egen lilla bubbla på mässan, med ett tajt schema och målinriktad förflyttning. En överlevnadsstrategi kanske, med tanke på att jag i vanliga fall inte är särskilt förtjust i att trängas med folk. Men vad gör man inte för litteraturen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0