strindberg och jag - ett avslut

Plötsligt kommer man på det. Visst är det något jag har glömt? Något som hade med förra året att göra och som så många tyckte att det var värt att göra lite extra väsen för. Men vad var det nu igen … hmmm … jamen just det. Strindberg!

 

Det är bara till att konstarera att herr Strindberg och jag inte kommit varandra särskilt mycket närmare under 2012, trots att jag försökt. Det blev bara två böcker till slut och därmed misslyckades jag med utmaningen att läsa fyra böcker av Strindberg under 2012. Fast jag är inte särskilt ledsen för det. Jag tänker att det inte var meningen att jag och Strindberg skulle bli vänner, vi är nog alldeles för olika. Det finns så många andra jag hellre umgås med.

 

Så adjö då, herr Strindberg. Kanske möts vi igen någon gång, man vet aldrig. Men för närvarande tror jag att det är bäst att vi går skilda vägar.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0