På spaning med Marcel

Nu har jag äntligen börjat. Det som jag gått och tänkt på hela december. Inga fler ursäkter.
Jag har börjat läsa Marcel Proust. På spaning efter den tid som flytt. Allt som allt ca. 3000 sidor uppdelat i sju böcker.
Fast än så länge har jag bara hunnit till sidan 58 i första delen, Swanns värld. I gårkväll läste jag om madeleinkakan.
Ju äldre jag blir deso mer drar jag mig för att börja på långa serier. Max fyra böcker får det vara, annars struntar jag i det. Numera letar jag efter fristående fantasyromaner, vilket gjort att jag mest läser fantasy på engelska eftersom de svenska förlagen nästan bara ger ut långa serie (och dåliga serier dessutom). Jag har också börjar läsa allt kortare böcker, för de går fort att läsa och då hinner jag läsa fler. Jag tycker kanske inte att det är någon god vana, förr tog jag mig igenom tegelstenar utan att tveka (Stephen Kings The Stand - uncut). Marcel kanske kan bota mig och få mig att läsa stort igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Säg till när du kommit en liten bit om du rekommenderar den! Jag har precis på börjat Joyce´s Ulysses, ganska bra bit att tugga på!

2006-12-25 @ 14:27:10
URL: http://svartaregndroppar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0