Vad ska man egentligen med en blogg till?

Jag måste erkänna att jag har frågat mig själv det  många gånger. Fast jag vet inte om jag har  något bra svar än.
Först tänkte jag den som någon sorts dagbok, en mer sofistikerad variant av det jag brukade skriva på Lunarstorm tills jag tröttnade på att det bara var fem människor som läste. Sen tycker jag själv att det är rätt trist med "dagboksbloggar". Nästa tanke var att ha något sorts tema för bloggen, och eftersom jag är den jag är så faller det sig rätt naturligt att den ska handla om skrivande, i olika former. Fast jag tycker ju om att läsa också, så varför inte kalla den en litteraturblogg? Det kan ju innefatta både mitt eget och andras skrivande. Å andra sidan är jag ju rätt förtjust i all sorts kultur så varför inskränka den till bara det skrivna ordet? Jag borde kalla den en kulturblogg! Sen gillar jag ju djur också, katter, hästar... Fladdermusblogg?
Och så vidare...
Jag tror inte att det kommer att dyka upp några fladdermöss i den här bloggen trots allt. Möjligen en och annan häst, då och då. Och katten, han är liksom oundviklig numera.
Men den kommer definitivt att handla om skrivande. Det är det jag gör. Skriver. Romaner, noveller, dikter, vad som faller mig in. Inget publicerat än, inga böcker i alla fall. Jag förekommer i tidningar då och då, och på en och annan hemsida, i synnerhet min egen. En vacker dag kommer det säkert en bok. Jag jobbar i alla fall på det.
Kanske är det just skrivandet som gör att jag vill ha en blogg. Som författare vill man ju att någon ska läsa det man skriver, och här kan jag i alla fall låtsas att jag har en läsare. Ibland räcker det. För stunden åtminstone.
Så här är den alltså, min blogg. Kalla den vad du vill.



Kommentarer
Postat av: Nattkaja

Åh, trevligt! Jag var inne på din sida för många hundra år sen, Nattliv alltså. Då fanns där en hel del bra vampyrnoveller. Men dem ser jag inte där längre? Har du tröttnat på vampyrer eller....? (vilket jag personligen inte hoppas att du gjort)
I vilket fall som helst så är det kul att du finns online igen. Har mina periodiska sökanden efter "vampyrnoveller" på nätet och du poppade upp i OpenDirectory. :)
Tänkte bara säga hej. :)

2006-11-22 @ 20:07:14
URL: http://svart.net/vafu
Postat av: Gothique

Jag har inte tröttnat på vampyrer. Anledningen till att jag tog bort dem var för att det mesta är skrivet för en 5 - 6 år sen, och det kändes för gammalt helt enkelt. Jag har nyare vampyrnoveller som jag kommer att lägga upp i stället. Kul att jag fortfarande går att hitta :)

2006-11-22 @ 21:55:19
URL: http://www.angelfire.com/freak/gothique

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0