läsmani

Snart är det jul och jag upptäcker att jag faktiskt kopplar av mer just nu än jag kommer att göra under själva julen (jag känner mig själv, jag vet hur det brukar bli). Mest av allt läser jag. Jag har under två veckors tid nu varit fullkomligt fängslad av Philip Pullmans trilogi Den mörka materian och har nu bara ett fyrtiotal sidor kvar på den sista boken, Bärnstenskikaren. Helt underbara böcker!
Men jag har faktiskt varit duktigt och tagit tag i ett av mina egna projekt för att läsa igenom, sortera och redigera. Planen är att bli klar innan... ja, jul. Och jag tror att det kommer att lyckas. Sen ska jag "bara" skriva klart boken också. Men det får vänta tills nästa år.
Just nu är jag mest inställd på att hinna plöja igenom så många böcker som möjligt innan året är slut. Trots recenserande och lektörsläsande har jag läst färre böcker än jag brukar på ett år. Eller kanske är det just därför...
Hur som helst så ska det bli bättring nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0