Bibliomani

Jag har redan berättat om mitt billiga besök på Bokmässan då jag kom hem med endast tre nya böcker (varav en var en gratisbok). Nu tycks min bibliomani ha slagit tillbaka, och det med råge.
För ett par veckor sen var jag på Byring & Bråte i Halmstad, vilket resulterade i fyra nya böcker (Lina Sjöberg - "Resa till Port Said", Agneta Pleijel - "En vinter i Stockholm", Gustave Flaubert - "Salammbô" och Janet Frame - "En ängel vid mitt bord") till det överkomliga priset av 19 kronor.
Veckan därefter besökte jag Kattfotens loppmarknad och fann Unni Drougges "Jag, jag, jag!" och Suzanne Bröggers "Jadekatten" för en femma styck. I onsdags var jag på Byring igen och köpte mer Unni Drougge ("Andra sidan Alex").
Vid en fest förra lördagen uppstod en massa bokprat och på söndagen beställde jag raskt tre böcker av Stephanie Meyer.
Dessutom kom jag nyss på att jag verkligen behöver China Mievilles "King Rat". Det kan inte vänta. Förresten hade jag ett presentkort på 25 kronor på AdLibris. Det vore synd att inte utnyttja det.


Sen är det snart både födelsedag och jul. Min önskelista består än så länge av fyra böcker, och en CD-skiva.
Man ska ju önska sig sånt man behöver, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0