bibliomani 2.0

Efter att ha förnyat vårt medlemskap i Ordfront fick vi, nästan alldeles gratis, ett paket innehållande följande: Att skriva börjar här av Maria Küchen, Gösta och genusordningen av Yvonne Hirdman, Den hemlige kocken av Mats-Eric Nilsson samt På Chesil Beach av Ian McEwan. Mest facklitteratur alltså, för en gångs skull. Att skriva börjar här brukar jag använda både privat och på mina skrivarkurser, men har inte haft något eget exemplar utan lånat bibliotekets vid behov, vilket ändå blev inför varje kurs.
Den hemlige kocken är boken som min mamma vägrade ge mig i julklapp eftersom "då kommer du att sluta äta". Efter att ha skummat igenom den kan jag lugna henne med att det nog inte är riktigt så illa. Men den är grymt intressant och fick mig att gå och läsa innehållsförteckningarna på nästan allt i kylskåpet och skafferiet.

Fyra nya böcker borde hjälpa mig att klara av bokrean utan att ruinera mig. I vanliga fall bränner jag lätt en tusenlapp på böcker redan första dagen. Men förra året upptäckte jag att bokhandeln mot slutet av rean plockade fram en massa böcker som inte funnits med i katalogen. En massa bra böcker dessutom som reades ut för en billig penning. Problemet var att då hade jag inte mycket penningar kvar. Så i år ska jag ha is i magen och strunta i katalogen (vilket vissat sig vara oväntat lätt eftersom utbudet är rätt trist). Fast jag kommer ändå att gå på reastarten mitt i natten. Det är tradition.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0