bokrapport för januari

Det här är vad jag har hunnit läsa i januari:

Jag älskade honom - Anna Gavalda
Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra - Liza Marklund och Lotta Snickare
Som en roman - Daniel Pennac
Till sängs med Frida - Slavenka Drakuli'c
Parfymen - Patrick Süskind
King Rat - China Miéville
Kafka på stranden - Haruki Murakami
Dags att våga - Åsa Nilsson
Känn pulsen slå - Berny Pålsson

En salig blandning alltså. Jag blev lite ställd nyss när jag insåg att det bara var nio böcker och inte tio som jag hade trott. Jag har ambitionen att läsa minst tio böcker i månaden. Men det är väl bara till att försöka hinna med elva i februari då, så att det jämnar ut sig.

Kommentarer
Postat av: Mikael Ölmestig

Glöm dock inte att februari är en kort månad. ;)

2008-02-01 @ 17:31:54
Postat av: Sandra

Den där listan är då bättre än min... jag håller på med "The Holy Blood and the Holy Grail", men å andra sidan är den tung nog för tre ibland. Men intressant.
;)

Hej, förresten! Kommer du ihåg den där runda, rödhåriga saken som också gick på KK? Det är jag.
;)
Jag fick för mig att jag såg dig i Danmark för nån vecka sedan (bor här nu) och tänkte jag skulle kolla läget. Kul att du har en blogg! Jag har också en, men jag håller mig envist till LiveJournal.

2008-02-07 @ 10:16:57
Postat av: Gothique

Liten rund rödhårig sak, flyter som en kork i vatten... Jo, jag minns ;) Jag träffade Magge för ett tag sen och hon berättade att du dragit till Danmark.
Tyvärr var det inte mig du såg i där. Har inte varit över sundet sen julen 2005, då vi var ett gäng från Författarskolan som drev runt i Köpenhamn och inspekterade platser av litterärt intresse samt drack absint.

2008-02-14 @ 12:51:48
Postat av: Sandra

Hehe, jag hade nästan glömt det där med flytandet, men tack för påminnelsen.
;)

Hmm, då har du med andra ord en lookalike i Buddinge (jo, det heter faktiskt så...)! Världen är mindre än man tror nu för tiden.
;)

2008-02-15 @ 20:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0