my bloody valentine

Efter att ha räknat de böcker jag än så länge läst i februari märker jag att jag är jääävligt nära att missa mitt mål. Elva böcker sa jag, elva böcker, och just nu måste jag läsa ut en bok varannan dag för att lyckas med det. Dels kan jag skylla på att jag faktiskt inte har haft jättemycket tid till att läsa eftersom jag "roat" mig med att jobba som tidningsbud igen och kan således inte ligga och läsa halva nätterna längre. Dels har jag dumt nog valt att läsa ett par tjockare böcker, vilka självklart tar längre tid. Men jag har inte gett upp riktigt än.

I torsdags var det ju alla hjärtans dag, vilket inte gav upphov till något nämnvärt firande här eftersom både jag och sambon var uppbokade på annat håll. Men vi tog igen det i går genom att gå och se Sweeney Todd på bio. För vad är mer romantiskt än Tim Burton, massor med blod, Helena Bonham Carter i korsett och spetsvantar och en mordisk Johnny Depp i gothfrisyr? I like...

Jag hade faktiskt tänkt läsa i natt eftersom jag är ledig. Minst hundra sidor, men just nu är jag så förbannat trött att jag ser i kors. Jag misstänker att det snarare lutar åt att se ett par avsnitt av Farscape och därefter ett tidigt sänggående.

Kommentarer
Postat av: Sandra Lindholm-Svensson

"För vad är mer romantiskt än Tim Burton, massor med blod, Helena Bonham Carter i korsett och spetsvantar och en mordisk Johnny Depp i gothfrisyr?"

För att inte tala om att både Depp och Alan Rickman inte bara kan sjunga, men riktigt bra, dessutom. De jävlarna.
;)

2008-02-24 @ 10:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0