smälte som is

Så mycket för is i magen... Jag kom ändå hem från nattens bokrea med fyra böcker, vilket i och för sig är betydligt mindre än vanligt, men mer än jag hade väntat mig. Men åh vilka böcker! Det blev förstås Halmstads Bokhandel som räddade mig och visade upp en massa bra böcker som inte fanns med i katalogen. Riktig lagerrensning, the good old fashion style, alltså.
Till slut kom jag hem med Åsa Linderborg - Mig äger ingen (den enda jag köpte som fanns med i katalogen), Haruki Murakami - Norwegian Wood, Pauline Wolff - Vi är luftens drottning och Siri Hustvedt - Vad jag älskade.
Trots att jag officiellt har bokköpsförbud så känner jag inte den minsta ånger. Tvärtom skulle jag nog ha tyckt att det vore en ynklig bokrea om jag bara köpt en bok och gått och retat mig på det i stället.
Jag är faktiskt sugen på en shoppingrunda till. Har ännu inte kollat på Åhléns och de brukar också kunna rota fram en del intressant från sina lager. Och så har jag inte kollat in SF-bokhandelns rea än.

Kommentarer
Postat av: Ka

Så det är i Halmstad man måste befinna sig för att få äga Vi är luftens drottning? Grattis till köpet, den är helt och hållet ljuvlig! men går inte att köpa till reapris i Stockholm, märkte jag igår när jag förtvivlat försökte få tag på'n (mindes att jag läst någonstans, dvs här, att den gick på rean)...

2008-03-01 @ 03:41:56
URL: http://lilaplaneten.wordpress.com
Postat av: Gothique

Det var ren tur att jag hittade den, den fanns inte med i reakatalogen utan var något som butiken rensat fram ur sitt eget lager. Fanns bara ett ex också, för ynka 69 kr. Jag är förstås skitnöjd :)

2008-03-01 @ 19:26:24
URL: http://gothique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0