bibliomani 2.0

Vaknade tidigt i eftermiddags (jag jobbar natt, remember) och kände mig på uselt humör. Jag hade inte lust att göra någonting alls, utom möjligen att sitta i ett hörn av soffan och glo i väggen. Tyvärr led kylskåpet brist på några essentiella varor så det var bara till att masa sig ut och handla. Och när jag går där på Ica passerar jag en hylla med böcker. "Köp 3 betala för 2" står det på en stor gul skylt. En snabb blick avslöjar att det bland böckerna ligger ett exemplar av Lina Forss Vildängel, vilken jag fingrat på redan på bokrean i februari. Det finns också Hemingways En fest för livet, vilken jag blivit rekommenderad flera gånger. Efter en liten närmare titt ser jag också Hanna Wallstens I närheten av solen och minns att jag varit nyfiken på den. Böckerna kostar 39 kronor stycket, och jag behöver alltså bara betala för två...
Swoosch ner i korgen med dem.
Behöver jag säga att jag mådde mycket bättre efteråt? Böcker funkar tydligen bättre än godis på mig, och de varar längre också.

På tal om böcker så finns min recension av Erlend Loes senaste här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0