bokcirkla

Jag tror inte att jag har nämt det tidigare, men jag har gått med i en bokcirkel. Och inte är det någon liten kompiscirkel heller, utan tio för mig helt okända människor som jag nu ska prata böcker med tisdagar var tredje vecka. Dessutom är jag yngst med minst femton år.
Men det spelar förstås ingen större roll eftersom alla älskar att läsa.
Vi hade vårt första riktiga boksamtal i tisdags och boken i fråga var Sándor Márais Glöd. En bok som jag förmodligen inte skulle ha läst om jag inte "tvingats" till det. Fast det är ju lite av poängen, eller hur? Att läsa böcker som man inte skulle ha hittat till på egen hand. Och jag tyckte faktiskt att boken var bra.



Till nästa gång har jag fått dem att läsa Vígdis Grímsdottirs Jag heter Isbjörg jag är ett lejon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0