läsdagböcker

Sen julen 1994 har jag skrivit upp varenda bok jag har läst. Det började med att jag fick en läsdagbok i julklapp det året, en blå liten sak med titeln Min läsjournal tryckt i guld på framsidan. I den kunde man skriva upp bokens titel, författaren och vilket datum man påbörjat boken. Där fanns också plats för boktips och citat. Min första läsjournal sträckte sig från 24/12 1994 till den 15/10 1998. Den första antecknade boken i den var En vampyrs bekännelse av Anne Rice och den sista Robin Hobbs Vargbroder.
Sen dess har jag haft flera andra modeller av läsdagbok. Jag har bland annat haft en sån här:

Och en sån här:




Nu håller den senare på att ta slut, så den här gången har jag bestält en sån här:




Jag vill gärna ha olika modeller varje gång, men utbudet är lite magert. Pocketshop hade jättefinna läsdagböcker förr något år sen, men jag har inte sett dem i butikerna på ett tag och naturligtvis kom jag mig inte för att köpa då de fanns. Får hoppas på att de dyker upp igen. Är det någon annan därute som fått syn på andra typer av läsdagböcker/läsjournaler så får ni gärna tipsa.

Kommentarer
Postat av: Vixxtoria

Jag skriver också upp vad jag läser, men inte i nån särskild läsdagbok egentligen. Men det finns ju massvis med jättefina anteckningsböcker (t ex på Ordning & Reda, eller Lagerhaus, eller Indiska eller vilken bokhandel som helst) som man kan köpa, och sätta en etikett på. Lätt som en plätt och variation får man också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0