loppisfynd

I söndags gjorde jag en tur till Kattfotens katthem för att lämna en kasse böcker till deras loppis. Naturligtvis kunde jag inte låta bli att kika runt lite och gjorde två små fynd till det överkomliga priset av tre kronor styck.

Runas Vegetariska recept av Runa Thunblad


Jag gillar faktiskt kokböcker men köper alldeles för få av dem. Det här verkar vara en enkel vegetarisk kokbok med många användbara vardagsrecept. Dessutom har någon skrivit dit en massa recept för hand på insidan av pärmarna. Ska bli spännande att testa!


Inomhuskatten av Katrin Behrend

Sen vi hastigt och lustigt blev med katt för fyra år sen har jag flera gånger tänkt köpa en kattbok för att få lite tips och råd om hur man sköter de små djuren, men det har bara aldrig blivit av. Nu hittade jag Inomhuskatten och tyckte att det verkade vara en bra investering. Efter att ha skummat igenom den inser jag att vår lilla älskling har en hel del...ovanor. En del anser jag mig helt oskyldig till. Kattskrället var ändå fyra år då vi fick honom och grunden var så att säga redan lagd. Att han sen snappat upp både ett och annat sen han flyttade hit...tja, det verkar vara lite sent att göra något åt det nu. Men boken ger en del vettiga uppfostringstips som jag tänker pröva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0