biblioteksfrossa

I lite över två månader nu har jag lyckats avhålla mig från att låna böcker från biblioteket och i stället botaniserat i mina egna hyllor, vilka ärligt talat svämmar över av oläst litteratur. Men i går kunde jag inte hålla mig längre. Abstinensbesvären blev för stora. Kanske var det diskussionerna kring Sveriges Radios Romanpris som utlöste det., bokprat gör mig alltid så himla nyfiken. Alltså kom jag hem med en hög bestående av Andrezej Tichýs Fält, Malte Perssons Edelcrantz förbindelser och Åsa Mattssons Salong F (som inte har något med romanpriset att göra utan liksom bara åkte med ändå för att den verkade intressant). Och så  hade The Absolute Sandman vol 1 också kommit in (så då blir det att jag läser den före Death-serien, för att få det i rätt ordning).
Yup, det verkar som om min helg är uppbokad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0