seriefrossa

Hitintills har jag mest tagit del av seriehjältar i filmform, men efter att ha upptäckt att vårt eminenta bibliotek i Halmstad faktiskt har en hel del riktigt bra seriealbum har jag börjat tänka om. Således har jag reserverat Absolute Sandman Vol 1, vilket min sambo följde upp med att reservera Watchmen. Så nu planerar vi seriefrossa. Medan jag väntar på att albumen ska komma in kan jag ju alltid läsa Death: The High Cost of Living, som jag fick i födelsedagspresent.

För övrigt har biblioteket i Halmstad nu också Eskapix i sitt tidskriftsutbud. Vet inte hur mycket jag har haft med den saken att göra, men jag känner ett par av bibliotekarierna....

Kommentarer
Postat av: Anna S

Åh, Sandman! <3

Om du inte har läst albumen förut så har du en fantastisk läsupplevelse framför dig! :)

2009-03-12 @ 15:27:39
URL: http://evilkitten.blogg.se/bok/
Postat av: Pål

Death:hight cost of living är i och för sig en spinoff till sandman, så det är väl sådär att läsa den först, men det går väl - kanske.

Watchmen är en av 80talets mest betydelsfulla serier och en av de bästa serierna som någonson gjorts. Filmen blir väl skit så det är bra att du läser mästerverket först. Och sandman... Du har mycket roligt framför dig.

2009-03-12 @ 21:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0