medveten konsument

Förra månaden fick jag oväntat mycket lön. Toppen, tänkte jag. Listan över saker som jag behöver är rätt lång vid det här laget. Min mobiltelefon hålls ihop med silvertejp och jag har ganska exakt ett par byxor som inte är minst fem år gamla och sönderslitna i baken. Nu ska det handlas vettiga saker. Tänkte jag.
Och så vips har jag beställt nya böcker från Adlibris. Två av Cornelia Funke (min nya älskling), Bläckhjärta och Bläckmagi, och en pocket av Philip Roth, Envar, som vi ska läsa i min bokcirkel.
Så nu sitter jag och väntar på att ett fett bokpaket ska dyka upp med posten medan jag gör mitt bästa för att ignorera det faktum att mobiltelefonen håller på att falla sönder. Jag menar, varför handla vettigt när man kan handla roligt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0