uppdatering om bok.nu

Ju mer jag försöker använda bok.nu desto fler av dess begränsingar upptäcker jag. Och en av de mest irriterande är att jag helt enkelt inte hittar alla de böcker som jag läser. Alltså, om jag söker på bokens titel eller författare så får jag noll resultat. Och således kan jag inte heller lägga till böckerna till mina listor och göra dem synliga på bloggen.
Först och främst är det engelskspråkiga titlar som problemet gäller, men också en del svenska titlar fattas. Nyutkomna böcker som borde finnas. Därför kan jag varken lägga till Caitlín R. Kiernans Silk, eller Poppy Z. Brites Lost souls till mina favoriter och kan inte heller meddela att jag just nu läser Mattias Johnssons Vilddjuret vaknar.
Hur skulle det vara med en funktion där användaren själv kunde lägga till nya böcker? Har man bara ett ISBN-nummer borde det väl vara lätt gjort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0