bokrapport oktober
Oktober har varit en hyfsat bra läsmånad. Det har varit många recensionsböcker (bland annat två som blev Augustprisnominerade) men jag har också fått tillfälle att lyssna på några ljudböcker igen.
S. Roit - Paris Immortal
Sofia Nordin - Natthimmel
Cilla Naumann - Kulor i hjärtat
Johanna Sinisalo - Bara sedan solen sjunkit
Katarina von Bredow - Bara inte du
Naja Marie Aidt - Babian
Mårten Sandén - Det viskande barnet
Emma Granholm - Ett nytt liv på köpet
Ljudböcker
Christian Mörk - Darling Jim
Sara Paborn - Släktfeber
Bäst i oktober: Bara sedan solen sjunkit. Annorlunda nutidsfantasy om en man som tar hand om ett troll. Helt i min smak. Det viskande barnet, för att Mårten Sandéns böcker om Jannike Faltin är den bästa dark fantasy som publicerats på svenska under 2000-talet.
Sämst i oktober: Inget var direkt dåligt, men varken Emma Granholm eller Katarina vom Bredow lyckades riktigt leva upp till mina förväntningar på dem. Vilka i och för sig var rätt höga...
S. Roit - Paris Immortal
Sofia Nordin - Natthimmel
Cilla Naumann - Kulor i hjärtat
Johanna Sinisalo - Bara sedan solen sjunkit
Katarina von Bredow - Bara inte du
Naja Marie Aidt - Babian
Mårten Sandén - Det viskande barnet
Emma Granholm - Ett nytt liv på köpet
Ljudböcker
Christian Mörk - Darling Jim
Sara Paborn - Släktfeber
Bäst i oktober: Bara sedan solen sjunkit. Annorlunda nutidsfantasy om en man som tar hand om ett troll. Helt i min smak. Det viskande barnet, för att Mårten Sandéns böcker om Jannike Faltin är den bästa dark fantasy som publicerats på svenska under 2000-talet.
Sämst i oktober: Inget var direkt dåligt, men varken Emma Granholm eller Katarina vom Bredow lyckades riktigt leva upp till mina förväntningar på dem. Vilka i och för sig var rätt höga...
Kommentarer
Trackback