bokrapport november

Nej, inte blev det så värst mycket läst i november heller, men dock en hel tegelsten. Drood med sina 985 sidor borde väl räknas som tre, eller?

Anders Fager - Svenska kulter
Mårten Sandén - De dödas imperium
Emma Andersson - Där drömmar blir till
Tahar Ben Jelloum - Den tjugosjunde natten
Suzanne Collins - Hungerspelen
Dan Simmons - Drood

Bäst i november: Jag trodde verkligen inte att jag skulle gilla Hungerspelen så mycket som jag gjorde, men jo, den är grymt bra. Dessutom måste jag säga att Drood faktiskt gav utdelning för all den tid jag lagt ner på den.

Sämst i november: Jag gick aldrig riktigt igång på Emma Anderssons Där drömmar blir till. Själva idén som sådan var intressant, men genomförandet blev alltför rörigt och inkonsekvent.

Nu tuggar jag mig vidare genom Blonde och hoppas dessutom hinna med de kvarvarande fyra och en halv böckerna som är på min Projekt Hyllvärmare-lista innan året är slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0