tematrio - julklappsönskningar

Den här veckan handlar Lyrans tematrio passande om julklappsönskningar, och det är förstås hårda paket vi talar om. Berätta alltså om tre tillskott som känns nödvändiga i din bokhylla! Och med tanke på att jag har haft köpstopp i snart ett halvår så lär det inte blir så svårt…


 

 

1. Sigrid Combüchen – Spill

Jag ville läsa den här redan då den kom, men sen var det ju det här med lånestopp och köpstopp och berg med recensionsböcker. Nu har Sigrid dessutom gått och vunnit Augustpriset (äntligen!), så den här har hamnat i topp på min kommande läslista. (Passar på att skryta lite med att jag haft Sigrid som lärare på Lunds universitets författarskola)

 

2. Justin Cronin – The Passage

En bok som verkar dyka upp både här och där på bokbloggar runt om på Internet. Och alla verkar gilla den. Alla som, liksom jag själv, har en fäbless för mörka vampyrberättelser det vill säga.

 

3. Suzanne Collins – Fatta eld

Eftersom jag nyligen läste ut Hungerspelen och tyckte att den var alldeles förbaskat bra och jag måste få veta vad som hände sen. Får gärna vara i pocket eftersom det omslaget är snyggare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0