bokrea schmokrea

Nej, jag var inte ute och handlade böcker i natt. Det är typ första gången på nio år som jag inte är på plats när bokhandlarna öppnar rean klockan tolv på natten. Så varför bryta traditionen?
Tja, först och främst beror det på att rean blivit allt ointressantare för varje år. Förr i tiden hörde jag till dem som brukade handla för runt tusenlappen redan första natten, men de senaste åren har det gått stadigt utför. Förra året köpte jag bara två böcker under hela rean, och året innan dess bara fyra. Och i år brydde jag mig som sagt inte ens om att gå dit.
Visserligen tycker jag att Bokia faktiskt har ett hyfsat bra utbud i år, men jag har läst väldigt mycket av det redan. Halmstads bokhandel, som annars brukar ha stans bästa reautbud, har i år inte ens tryckt någon katalog utan bara en liten folder. Den som vill veta mer får gå in på hemsidan och kolla.

I år väljer jag också att hålla extra hårt i pengarna, på grund av en skruttkatt vars veterinärräkningar har rusat i höjden på sistone. Och ärligt talat, jag vill hellre ha en frisk katt än fler böcker. Men när veterinären är betald kanske jag trots allt tar en sväng förbi reaborden. Förutsatt att jag har några pengar kvar då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0