nyårslöfte uppdatering

En och en halv månad in i det nya året kan jag konstatera att jag hållit mitt "låna mindre och läs mer egna böcker"-löfte ganska bra. Än så länge har jag bara lånat två böcker på biblioteket det här året, en ljudbok och ett seriealbum. Ljuboken är ett måste eftersom jag behöver något att lyssna på när jag delar ut tidningar på nätterna. Seriealbumet är ett måste eftersom det är den fjärde volymen av The Absolute Sandman, vilken jag har väntat på att få läsa i nästan ett halvår nu. Men utöver det har jag bara läst mina egna böcker och recensionsböcker.

Problemet är bara att för att jag ska låta bli att låna böcker så måste jag helt enkelt hålla mig borta från biblioteket. Synd, eftersom vi har flera jättefina bibliotek i Halmstad. I dag var jag tvungen att gå dit eftersom vi hade träff med bokcirkeln där, och visst stod jag och fingrade på Anneli Jordahls senaste, och Kerstin Ekmans senaste, men nej, nu ska jag hålla det här löftet fram tills påsk, allra minst. Jag har faktiskt massor med intressanta böcker hemma också, böcker som jag också längtar efter att få läsa.
Biblioteken får helt enkelt klara sig utan mig ett tag.
Undra förresten om det kommer att märkas i utlåningsstatistiken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0