bokrapport december

Okej, lässtatistiken för årets sista månad blev väl inte så jätteimponerande, men hjälptes upp lite med hjälp av ett par ljudböcker.

Inger Edelfeldt - Den täta elden
Amanda Hellberg - Styggelsen
Henrik Örneberg - Kapten Nova vid planetpolisen
Herta Müller - Hjärtdjur
Tobias Persson - Himlen hatar skinka
S.M. Peters - Whitechapel God

Ljudböcker
Helena Henschen - Hon älskade
Marjaneh Bakhtiari - Kan du säga schibbolet?

Bäst i december: Whitechapel Gods, underlig och stämningsfull steampunk. Språket är väl inte det bästa men världen Peters målar upp är fantastiskt fascinerande.
I bokcirkeln lät vi oss imponeras av Herta Müller som blev en ny gemensam favorit.

Sämst i december: Nej, det var nog inget riktigt dåligt.


Sammantaget har 2009 varit ett sämre läsår än 2008, bara 102 lästa böcker mot 115. Bättring utlovas.
Och om jag har något litterärt nyårslöfte så är det att läsa mer facklitteratur. Minst en i månaden ska det bli. Och att låna färre böcker på biblioteket (för närvarande har jag inte en enda biblioteksbok hemma!) och i stället läsa mina egna.




Kommentarer
Postat av: Maria

Att läsa mer av mina egna böcker är mitt främsta litterära nyårslöfte också. ;)

2010-01-02 @ 21:52:19
URL: http://www.unt.se/bokbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0