läsrapport juni

Det verkar som om jag är alldeles för upptagen med att läsa vampyrlittratur för att orka uppdatera den här bloggen. Nåväl, här är i alla fall juni månads bokrapport, om än några dagar sen.

Kristina Hultman - Undersökningen eller When I woke up this morning I felt so gay
Frans G. Bengtsson - Röde Orm - Sjöfarare i Västerled (ljudbok)
Nene Ormes - Udda verklighet
Åsa Ericsdotter - Svårläst
Anne Frank - Anne Franks dagbok (ljudbok)
Richelle Mead - Törst
Ann-Helén Laestadius - Hej vacker
Monika Häägg - Isvintern
Sara Stridsberg - Darling River

Bäst i juni: Nene Ormes Udda verklighet. Jag medger att jag är svag för urban fantasy, och urban fantasy i Malmö är ju nästan oslagbart.

Sämst i juni: Lite tråkiga recensionsböcker, ingen nämnd ingen glömd.

Månadens överraskning: Richelle Meads Törst. Jag var inte helt säker på att jag orkade med ännu en tonårsvampyrserie i skolmiljö efter P.C. & Kristin Casts taskiga House of Night-serie, men jag gav Vampire Academy en chans ändå. Och det här var mycket bättre än jag vågat hoppas på. Mead är absolut en bättre författare än mor och dotter Cast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0