låt skräcken börja

Jag tänker ju som sagt ägna en del av sommaren åt att fördjupa mig i ämnena skräck och vampyrer, genom den här kursen på Linnéuniversitetet. Den drog igång redan förra veckan, men det är först den här veckan som jag haft tid att verkligen sätta mig in i den. Nu har jag i alla fall ett hum om vad jag vill skriva mitt paper om samt en hög med kurslitteratur att ta mig igenom.

 

Och då har jag ändå inte tagit med skönlitteraturen i den här högen. Men det är ju tack och lov inte från pärm till pärm som gäller utan valda delar, så det ska nog gå. Just nu känner jag mig väldigt peppad, akademinkern i mig njuter för fullt, samtidigt som jag är en aning ringrostig. Jag har skrivit en hel del papers och uppsatser om skräck och vampyrer tidigare, men har inte pluggat på universitet eller högskola sen 2006. Men jag antar att det är som att cykla...

 


Kommentarer
Postat av: Anna S (Bokstävlarna)

Min läshög är ungefär lika tjock som din för den här kursen.. men det är ju väldigt intressanta böcker, så det är inte direkt plågsamt att läsa dem. ;)

2010-07-09 @ 20:47:00
URL: http://bokstavlarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0