bokrapport april

Vårsolen till trots håller jag min inne och läser böcker. Ett par fina läshelger samt mycket arbete som tidningsbud har gjort att jag hunnit med en hel del den här månaden.

Sofi Oksanen - Utrensning
Jonas Gardell - Om Jesus
Claire Castillon - Därunder ett helvete
Virginia Woolf - Mrs Dalloway (omläsning)
Susanna Alakoski - Håpas du trifs bra i fengelset
Barbara Voors - Emmy Moréns dubbla liv
Charlaine Harris - Dead to the World
Rachel Ward - Döden i dina ögon
Selma Lagerlöf - Kejsarn av Portugallien (ljudbok)
Clara Jonsson - Lust (Ljudbok)
Yvonne Hirdman - Den röda grevinnan (ljudbok)

Bäst i april: Sofi Oksanen imponerar igen.

Sämst i april: Lust av Clara Jonsson. Erotiska noveller när de är som sämst. Fantasilöst och klyschigt.

Noterar också att det varit orimligt mycket låneböcker den här månaden, hela fem stycken (då har jag inte räknat ljudböckerna, som i stort sett alltid är lånade). Men nu har jag nästan tagit mig igenom högen. Därefter väntar John Ajvide Lindqvists nya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0