vampyrer i massor

Sambon drog i väg på spelkonvent i helgen och lämnade mig och katten att rå om oss själva. Det gjorde vi rätt bra. Bland annat hade vi filmkväll med New Moon (eller rättare sagt, jag såg på film och katten låg bredvid och blev kilad på magen), och den var faktiskt bättre än väntat. Nu hade jag i och för sig inga höga förväntningar till att börja med, men jag blev förvånad över hur trogen boken filmen faktiskt är. På gott och ont. Det som är dåligt i boken blir ju inte direkt bättre i filmen och det var tur att jag hade skämskudden nära till hands ibland. Men i det stora hela tyckte jag att den var helt okej. Jag vidhåller dock att Edward Cullen är den träigaste vampyren nånsin.

Om några veckor blir det som sagt ännu mer vampyrer för min del då jag ska börja läsa sommarkursen Vampyrer och skräck på Linnéuniversitetet. I dag beställde jag kurslitteratur. Det blev dyrt, trots att jag redan äger det mesta av skönlitteraturen. Men vad gör man inte för sina favoritmonster? Dessutom kommer min bokhylla att se härligt nördig ut efteråt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0