bokrapport oktober

Nej, oktober har tyvärr inte varit någon vidare läsmånad, i alla fall inte vad gäller romaner. Där var det mest  recensionsex. som gällde. Däremot har jag satt i mig ett stort antal noveller, om än inte samlade i bokform.

Ingrid Olsson - Komma över
Chimamanda Ngozi Adichie - En halv gul sol
Mattias Johnsson - Speglarnas herre
Sara Kadefors - Nyckelbarnen
Sofia Nordin - Det händer nu
Haruki Murakami - Sputnikälskling
Annette Curtis Klause - Blod och choklad

Bäst i oktober: Murakami var underbar, som vanligt, men En halv gul sol var inte illa den heller.

Sämst i oktober:
Blod och choklad. Jag gillar väldigt mycket med den boken, inte minst för att tjejen får lov att vara det stora stygga monstret. Men samtidigt är det så mycket jag inte gillar, till exempel att nämnda tjej måste straffas för att hon är just stor, stygg och stark.

Kommentarer
Postat av: violen

Har jag sagt det förut???? kanske, men jag gillar verkligen din bakgrundsbild.......

2010-11-02 @ 11:45:07
URL: http://violensboksida.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0