bokcirkelrapport oktober del 2

 

Jag måste erkänna att jag var lite osäker på hur min nya bokcirkel skulle ta emot Haruki Murakamis Sputnikälskling. Det hade jag inte behövt vara. Boken gick verkligen hem hos de flesta, och även de som inte gillat storyn tyckte ändå att de hade en hel del att säga om den och medgav att det här nog var en roman de skulle minnas länge. Ingen av deltagarna hade hört talas om Murakami förut, men det verkade som om ett par av dem var sugna på mer. Jag kan med andra ord inte vara annat än nöjd med min debut som bokcirkelledare.

 

Till nästa gång valde de att läsa Alam Bennetts Drottningen vänder blad. Passar mig fin, den har jag ju redan läst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0