bokrapport september

Den första höstmånaden visade sig vara som gjord för läsning. Vad ska man ut och göra när vinden tar i som värst och regnet piskar? Bättre att stanna inne med en bok. Då får man tid att läsa allt det här:


Holly Black - White Cat
Ulrika Lidbo - Farsta fritt fall
Guillermo del Toro & Chuck Hogan - The Strain
Gunnar Ardelius - Bara kärlek kan krossa ditt hjärta
Johanna Thydell - Ursäkta att man vill bli lite älskad
Bruno K. Öijer - Svart som silver
Hanna Jedvik - Snart är jag borta
Charlaine Harris - All Together Dead
Cornelia Funke - Reckless
Patti Smith - Just Kids (ljudbok)

Bäst i september: The Strain. Nu minns jag varför jag älskar skräckgenren så mycket.
Sämst i september: Just Kids, som inte var direkt dålig men som ändå gjorde mig besviken. Kändes aldrig som om jag kom in i den och det var lite för mycket namedroping för min smak.

Månadens mest försenade: Jag har inget bra svar på varför jag dröjde nästan ett och ett halvt år med att läsa Bruno K. Öijers Svart som silver. Kan ju inte direkt skylla på omfånget där...

Kommentarer
Postat av: Boktokig

Och inte en enda av dem har jag läst! Det blir fler böcker att kolla upp!



Hmmm... låta det dra tre minuter? Jag får väl testa det.

2010-10-02 @ 19:17:57
URL: http://boktokig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0