bokmässan-enkät

Kolik förlag har på sin blogg lagt ut en liten bokmässan-enkät som alla vi som tänker bege oss till Göteborg nästa helg kan fylla i.

Namn: Camilla

Hemort: Halmstad

Jag har varit på bokmässan i Göteborg (ggr): 8 gånger.

På årets bokmässa ska jag: Vimla runt och lyssna på författare i montrar och på allmänna scener. Har inte råd med seminariekort nu när jag inte är student längre. Försöka undvika att köpa böcker (se föregående blogginlägg).

Mitt bästa bokmässeminne: Då jag fick en liten pratstund med Inger Edelfeldt då hon signerade sin bok Skuggorna i spegeln åt mig. Hon gillade verkligen min Jack Skellington- tröja. Minns också men glädje ett väldigt skräcknördigt seminarium med John Ajvide Lindqvist, Mattias Fyhr och Anna Arnman.

Några böcker som jag ser fram emot: Jag får ju inte köpa böcker i år!

Jag hoppas få se: Gott om gamla vänner som jag i vanliga fall inte träffar så ofta. En och annan bokbloggare kanske. Erica Jong och Nadine Gordimer ska jag också försöka hinna se.
Jag hoppas slippa: Trängseln och toalettköerna (man kan ju alltid drömma…). 

Mitt bästa bokmässefynd: Förr fanns det ett ställe där man kunde köpa diktsamlingar jättebilligt. Kändes häftigt att kunna upptäcka nya poeter utan att behöva ruinera sig. Jag köpte alltid av dem, men de senaste två åren har jag inte sett till det. Om någon vet något om det får ni gärna hojta till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0