bokmässan

Efter två intensiva dagar är bokmässan över för min del det här året.

 

Tyvärr glömde jag digitalkameran hemma och fick förlita mig på min usla mobilkamera under den första halvan av mässan. Som tur var dök sambon upp framåt fredagseftermiddagen och hade lyckats få med sig det jag glömt.

 

Jessika Gedin i Sveriges Tidskrifters monter.

 

Johanna Lindbäck pratar om sin senaste bok hos Rabén & Sjögren...

 

...och Mårten Sandén presenterar sin på samma plats ett tag senare.

 

Petina Gappah hos Sveriges Tidskrifter.

 

Inger Edelfeldt försöker läsa ur sin nya bok i Norstedts monter. Visste ni förresten att hon kan låta som ett brandlarm?

 

Maria Sveland pratar om sitt skrivande på Litteraturscenen.

 

Och sist men inte minst Erica Jong.

 

Andra höjdpunkter på mässan:

 

Översättaren Yukiko Dukes föreläsning om att översätta Haruki Murakami.

 

Rum för poesi, mitt vattenhåll i mässöknen. Slank in för att lyssna på Åsa Ericsdotter som läste ur sin senaste roman Svårläst.

 

Och så förstås Landgörst, i tyg, text och toner. Härlig läsning av författaren Jesper Lundqvist, ackompanjerad av Hector Projector och med bilder av Lisa Rydberg.

 

 


Kommentarer
Postat av: Calliope

Du och jag måste ha varit på en massa programpunkter på mässan samtidigt utan att veta om varandra - och dessutom stått ganska nära intill, för mina bilder därifrån ser nästan likadana ut! Lustigt! :)

2010-10-04 @ 16:01:53
URL: http://calliope-books.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0