bokrapport augusti

Detta var vad jag hann med under augusti:


Josefin Palmgren - Engångsligg
Jeanette Winterson - Passionen (ljudbok)
Becca Fitzpatrick - Fallen ängel
Inger Edelfeldt - Samtal med djävulen
China Miéville - The City and The City
Herta Müller - Idag hade jag helst inte velat träffa mig själv (ljudbok)
Richelle Mead - Shadow Kiss
Muriel Barbery - Smaken (ljudbok)
Charlaine Harris - Definitely Dead
Siri Hustvedt - Sorgesång
Bitte Havstad - Och?

Bäst i augusti: China Miéville bevisar återigen att han är en av de mest intressanta unga fantasyförfattarna i dag. Jag tycke också mycket om Sorgesång, men mer om den kommer i min bokcirkelrapport.


Sämst i augusti:
Står och väger mellan Engångsligg, som mest var trist, och Fallen ängel, som var ett skrattretande dåligt Twilight-plagiat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0